Η υπόθεση της ταινίας του Τζουζέπε Τορνατόρε, «Το τέλειο χτύπημα» (The best offer, 2013)
τοποθετείται στον κόσμο των δημοπρασιών πανάκριβων έργων Τέχνης ο οποίος
ενίοτε, όπως εδώ, συνάδει με εκείνον της απάτης. Όσο αυστηρός, υποχόνδριος και
απροσπέλαστος δείχνει ο Βέρτζιλ (Τζέφρεϊ Ρας), ένας δημοπράτης - σταρ, ερμητικά
κλεισμένος στον εαυτό του, άλλο τόσο μπαγαπόντης είναι. Την ώρα ακριβώς των
δημοπρασιών, σχεδιάζει κόλπα, με τη βοήθεια ενός συνεργάτη (Ντόναλντ Σάδερλαντ) που
συμμετέχει στις δημοπρασίες, με τα οποία αποκτά έργα πολύ μεγάλης αξίας σε
πολύ χαμηλές τιμές.
Στο απόσπασμα που ακολουθεί (και
το οποίο έχει μεγάλη σημασία στην υπόθεση της ταινίας) οι δύο συνεργάτες συζητούν
για την πιθανότητα τα ανθρώπινα συναισθήματα να είναι αποτέλεσμα προσομοίωσης:
Συνεργάτης: Τα ανθρώπινα συναισθήματα είναι σαν τα έργα τέχνης. Μπορεί να είναι το
αποτέλεσμα μιας πώς να το πούμε … προσομοίωσης.
Βέρτζιλ: Προσομοίωση;
Συνεργάτης: Τα πάντα μπορεί να προσομοιωθούν, Βέρτζιλ. Η χαρά, ο πόνος, το μίσος. Η
ασθένεια, η θεραπεία … Ακόμη και η αγάπη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου