Ο συνήθης κοινωνικός
άνθρωπος θεωρεί τον επιτήδειον και τον απατεώνα ως ανήθικους μεν, αλλ’ ως
υποδιαιρέσεις του ευφυούς. Όλως το αντίθετον όμως συμβαίνει: ο επιτήδειος και ο απατεών είναι ακριβώς
υποδιαιρέσεις του βλακός. Και ιδού πως: Είπομεν ανωτέρω ότι η πονηρία –
εκτός εάν είναι μέσον αμύνης των ευφυών, ουχί κατά των βλακών, αλλά κατά της
πονηρίας των – αποτελεί φυσικήν ιδιότητα των βλακών και δη φυσικήν συνέπειαν
του γεγονότος, ότι, λόγω ατροφίας του νοητικού των μηχανισμού, αποτελεί αυτήν
την μόνην άμυναν αυτών κατά πάσης έξωθεν επιθέσεως.
Από
της διαπιστώσεως της αληθείας ταύτης μέχρι της ακολούθου αληθείας υπάρχει έν
και μόνον βήμα: ότι μόνο ο πνευματικός
ανάπηρος έχει ανάγκην της επιτηδειότητος και της απάτης δια να προωθηθή ή να
επικρατήση. Ουδείς άνθρωπος αξίας
έχει ανάγκην να γίνει επιτήδειος ή απατεών. ...
Απόλυτος εσωτερική συνέπεια της πνευματικής αναπηρίας
του βλακός είναι άλλως τε όχι μόνον η
αγελαία του τάσις, όχι μόνον η προώθησις του «πλάτην με πλάτην» με την λεγεώνα
των ομοίων του, όχι μόνον η προσφυγή εις τα ευτελέστερα μέσα της
επιτηδειότητος, την έλλειψιν αντιθέτου γνώμης, την προσφορά ευκόλων και
ανήθικων εκδουλεύσεων και την κολακείαν, αλλά και η συστηματική αποφυγή πάσης συγκρούσεως και πάσης μάχης.
Και όταν ακόμη ο βλάξ, υπό την μορφήν του επιτήδειου ή του απατεώνος, εξαναγκασθή να δώσει μάχην, θα δώση αυτήν δια των πνευματικώς
ευκολοτέρων και συνεπώς ανηθικωτέρων «όπλων»: του ψεύδους, της διαστροφής, της
ραδιουργίας και της συκοφαντίας.
Εξ’
ού έπεται το ακλόνητον δόγμα: Και η ανηθικότης είναι αποκλειστικόν προϊόν
των βλακών!
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΛΕΜΠΕΣΗΣ, Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ
ΜΑΖΑ ΚΑΙ Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΒΛΑΚΩΝ ΕΝ ΤΩ ΣΥΓΧΡΟΝΩ ΒΙΩ
(ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ, 2002,
σελ. 137-138)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου