Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Η απληστία του ανθρώπου


Στη κινηματογραφική ταινία «Apocalypto», ο Μελ Γκίμπσον με αφορμή την πτώση του πολιτισμού των Μάγια θέλησε να κάνει ένα σχόλιο για τη σημερινή βίαιη κατάσταση του κόσμου.

Στην σκηνή που ακολουθεί ο Σαμάνος ενός ειρηνικού χωριού διηγείται στους υπόλοιπους το μύθο της καταστροφής του κόσμου εξ’ αιτίας της απληστίας του ανθρώπου:

Και ο άνθρωπος κάθισε μόνος, βυθισμένος σε βαθιά θλίψη.

Κι όλα τα ζώα ήρθαν κοντά του και του είπαν: «Δε θέλουμε να σε βλέπουμε τόσο θλιμμένο. Ζήτησέ μας ότι επιθυμείς και θα το έχεις».

Κι ο Άνθρωπος είπε: «Θέλω να έχω καλή όραση».

Κι ο γύπας είπε: «Θα έχεις τη δική μου».

Ο Άνθρωπος είπε: «Θέλω να είμαι δυνατός».

Ο πάνθηρας είπε: «Θα είσαι δυνατός σαν εμένα».

Μετά ο Άνθρωπος είπε: «Θέλω να ξέρω τα μυστικά της γης».

Το φίδι είπε: «Θα σου τα δείξω εγώ».

Κι έτσι συνεχίστηκε με όλα τα ζώα. Κι αφού πήρε όλα τα δώρα που είχαν, ο Άνθρωπος έφυγε.

Τότε η κουκουβάγια είπε στ’ άλλα ζώα: «Τώρα ο Άνθρωπος ξέρει και μπορεί να κάνει πολλά… ξαφνικά φοβάμαι».

Το ελάφι είπε: «Ο Άνθρωπος έχει όλα όσα χρειάζεται. Τώρα δε θα είναι θλιμμένος».

Αλλά η κουκουβάγια απάντησε: «Όχι. Είδα μια τρύπα στον Άνθρωπο … τόσο βαθιά που ποτέ δε θα μπορέσει να κλείσει. Είναι αυτό που τον θλίβει και τον κάνει να αποζητά. Θα συνεχίσει να ζητάει και να παίρνει, να παίρνει … ώσπου μια μέρα ο Κόσμος θα πει: “Δεν υπάρχω πια, και δεν έχω τίποτα άλλο να δώσω”».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου